تاريخ انتشار : 1400/07/09 - 18:21
كد :25
مشکلات استفاده از ژنراتور ها زیر بار خیلی سبک
دیزل ژنراتور از ترکیب موتور دیزل و ژنراتور الکتریکی برای تولید انرژی الکتریکی ایجاد می گردد و در واقع منبعی جایگزین برای تولید ولتاژ برق در منازل، کارخانه ها، بیمارستان ها و غیره می باشد. سوخت مورد استفاده ی آن، دیزل بوده که با کمک ژنراتور و موتور دیزلی به تولید برق می پردازد.
موتور ژنراتورها می توانند از ۱ تا ۲۰ کیلوولت آمپر (کاوا) برای منازل، فروشگاه ها، ادارات کوچک و تا 2000 کیلوولت آمپر (2 مگا کاوا) قابل استفاده برای مجتمع های اداری بزرگ و کارخانه ها برق تولید کنند. یک ژنراتور ۲۰۰۰ کیلو ولت آمپر را میتوان درون یک اطاقک ایزوله قابل حمل قرار داد. ژنراتورهای ۵ مگاوات برای ایستگاه های کوچک تولید برق استفاده می شوند و برای این منظور می توان از چندین دستگاه دیزل ژنراتور استفاده کرد. دیزل ژنراتور های بزرگتر به صورت مجزا به محل نصب حمل شده و در آنجا مونتاژ و تجهیزات فرعی به آنها اضافه میگردد.
در نظر گرفتن سایز دیزل ژنراتور برای جلوگیری از کم شدن بار یا کمبود توان ضروری است و این عمل بوسیله الکترونیک مدرن به ویژه بارهای غیرخطی دشوار شده است.
چنانچه یک دیزل ژنراتور زیر بار کمتر از 30 درصد برود می تواند انباشت خیس ایجاد کند. در واقع انباشت رطوبت از نوعی روغن سیاه است که می تواند از اتصالات اگزوز نشت کند، زیرا موتور به حداقل فشار و دمای عملکرد خود نرسیده است.
چنانچه این عمل ادامه پیدا کند می تواند مشکلات زیر را به وجود بیاورد:
- کاهش قدرت
- سایش سریع
- پرداخت خط سیلندر
- عملکرد ضعیف