تلفن : 34648095-026
تلفن : 34648095-026
موبایل : 09125302176
موبایل : 09125302176
گروه خبري : آخرین اخبار
تاريخ انتشار : 1400/03/03 - 22:29
كد :6

اهمیت سیستم خنک کاری دستگاه های دیزل ژنراتور

وظیفه اصلی سیستم خنک کننده دستگاه ژنراتور، دفع انرژی آزاد شده حرارتی ۶۶۰ درجه سانتی گرادی مازاد در دستگاه ژنراتور ( معادل ۳۳% کل انرژی بدست آمده از سوختن گازوئیل) می باشد که در صورت دفع نشدن از دمای ذوب قطعات درونی دیزل مانند پیستون ها ، سوپاپ ها و حتی بوش ها بالاتر بوده و منجر به ذوب شدن این قطعات می گردد.

 

از سوی دیگر دمای بیش از حد موجب از بین رفتن لایه روغن روی قطعات و سوختن آنها می گردد. پس وظیفه یک سیستم خنک کننده در موتور دیزل برای جذب این حرارت و انتقال آن به محیط در حفظ و نگهداری دستگاه دیزل ژنراتور بسیار حیاتی و اساسی می باشد. کاربران دستگاه ژنراتور همواره باید سیستم خنک کننده را به دقت تحت نظر داشته باشند و در صورت وجود  هرگونه عیب و ایراد نسبت به رفع ان اقدام نمایند . مجموعه رابین ژنراتور با نصب کنترلرهای پروسسوری این مهم را تحت کنترل خود قرار داده تا در نبود اپراتور دمای دستگاه توسط کنترلر ها مورد بررسی و کنترل قرار میگیرد تا در صورت نیاز دستگاه را از بحران نجات داده و از آسیب و معیوب شدن آن جلوگیری نماید.

سیستم خنک کننده دیزل ژنراتور

دستگاه دیزل با سیستم خنک کنندگی رادیاتور با گردش هوا از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری می‌کند، همچنین قرار دادن دستگاه دیزل ژنراتور در معرض هوای آزاد برای خنک نگه داشتن دستگاه و استفاده بهینه الزامی است. استفاده از سیستم های خنک کننده در دیزل ژنراتور منجر به افزایش عمر دستگاه ها و افزایش کارایی و راندمان دیزل ژنراتورها و موتور برق می گردد. سیستم های خنک کننده می توانند منجر به کاهش فرسایش این دستگاه ها گردند. از این رو لازم است که  در نگهداری از این سیستم های خنک کننده نهایت دقت و توجه اعمال گردد و حتما به دفترچه راهنمای آن ها رجوع شود.

هر تولید کننده موتور و ژنراتور موارد مختلفی برای طراحی سیستم خنک کننده ارائه می دهد. دو سبک رایج سیستم های خنک کننده عبارتند از: سیستم خنک کننده حلقه بسته و سیستم خنک کاری حلقه باز. 

موتور دیزل هوا خنک و آب خنک چیست

اگر در یک موتور سیستم گردش آب وجود داشت آب خنک می باشد. و اگر در یک موتور دیزل سیستم گردش آب وجود نداشت و موتور با هوا خنک شود به آن موتور هوا خنک گویند.

سیستم خنک کننده موتور حلقه بسته شامل پمپ های خنک کننده (خنک کننده)، فن خنک کننده و رادیاتور (ها) واقع در یک مسیر می باشد. علاوه بر این، گزینه های انتخابی جهت کانتینر و تریلر ارائه می شود.  یک خنک کننده مبتنی بر اتیلن گلیکول یا ضد یخ از طریق اجزای سیستم خنک کننده موتور استفاده می شود. سه سیستم خنک کننده رایج عبارتند از: 

یک پمپ و یک مسیر خنک کاری حلقه بسته (SPSL) - سیستم SPSL در ژنراتور کوچک تا اندازه متوسط ​​رایج است. عملیات برای این سیستم به شرح زیر است: 

موتور استارت می شود، واتر پمپ مستقیما به کار می افتد و فن رادیاتور در حال چرخش است. (بکار افتادن فن های برقی را ecu کنترل میکند).
 موتور به درجه حرارت تنظیم شده میرسد (دمای ترموستات)، ترموستات خنک کننده باز می شود و کلاچ فن متصل می شود. 
 خنک کننده اتیلن گلیکول (سوپر ضد یخ) به قطعات موتور و اجزای داخلی سر سیلندر، مانند کولر روغن و اینترکولر میرسد. 
 هوا از طریق رادیاتور به داخل کشیده می شود(در خودرو سواری). در دیزل ژنراتورها هوا به سمت بیرون هدایت میشود.
 بازگشت جریان آب خنک کننده به رادیاتور هدایت می شود.


آدرس : کرج ۴۵متری گلشهر ، خیابان ابوذر ، نبش کوچه تهرانی

شماره تماس  :  34648095-026     -     09125302176   

همواره رضایت شما مشتریان عزیز هدف این شرکت است. رضایت و همکاری با شما بهترین رزومه کاری برای شرکت رابین ژنراتور می باشد.
 

عکس